Changing Perspective

Un program de dezvoltare emoțională prin artă pentru copiii vulnerabili derulat de Asociația Teatrul Experimental Senzorial

Changing Perspective este un program cultural prin care s-a căutat dezvoltarea emoțională a copiilor din centre de plasament folosind tehnici experientiale dramatice și art expresive.

Am organizat ateliere de dans , muzică , artă vizuală , ceramică , teatru și teatru senzorial pentru 30 de copii vulnerabili prin care i-am ajutat să se descopere și să fie mai încrezători în ei înșiși . Folosind metode de studiu psihologic am putut măsură impactul dezvoltării copiilor în urmă programului.

Testele au fost administrate la evaluare inițială cât și la cea finală . Prin aceste rezultate dorim să încurajăm folosirea metodelor artistice în dezvoltarea tinerilor.

Proiect derulat de Asociatia Teatrul Experimental Senzorial, și finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

#instaredebine #implicareafacediferenta #kaufland #fdsc

www.instaredebine.ro

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a programului „În stare de bine”.

DIAGNOSTIC INIȚIAL
01. Stimă de sine scăzută
02. Plasarea controlului în plan extern
03. Nivel de aspirații scăzut
04. Toleranță scăzută la frustrare sau agresivitate
05. Dificultăți în luarea deciziilor
06. Convingeri negative despre sine
07. Percepția regulilor că o limitare a autonomiei personale

În cadrul proiectului s-a observat:
01. Nevoia creșterii stimei de sine și de valorizare
02. Control scăzut sau mediu în special la nivelul controlului intern atât în plan cognitiv, social, general și fizic
03. Un nivel al raționalității mediu sau scăzut
04. Nevoia de creștere a autonomiei personale a copiilor adolescenți, corelată cu dependență lor de aprobarea socială

REZULTATE

  • Mai siguri pe propriile opinii
  • Mai implicați în acțiuni și mai expresivi
  • Creșterea disponibilității de a oferi și a primi ajutor
  • Scăderea ostilității față de ceilalți
  • Sporirea asertivitatii și a comunicării
  • Creșterea stabilității în situații conflictuale
  • Creșterea disponibilității pentru cooperare
  • Sporirea încrederii de sine
  • Creșterea controlului asupra emotivității și a impulsivității
  • Creșterea spontaneității și a autonomiei
  • Creșterea nivelului de inițiativa și a asumării responsabilității
  • Sporirea respectului față de ceilalți și a sincerității
  • Reducerea agresivității
  • Creșterea capacității de stocare și procesare de informații noi

CONCLUZIE
În urma comparării rezultatelor inițiale și cele finale putem observă validarea ipotezelor care pun în evidență diferențele care arată impactul metodelor utilizate și a programului de dezvoltare personală.
Dorim să încurajăm folosirea metodelor artistice în procesul de dezvoltare a tinerilor.